Przejdź do głównej treści

Urząd Miasta Radzionków

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Urząd Miasta Radzionków

Urząd Miasta

Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii na terenie Gminy Bytom i Radzionków

31 marzec 2025

Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji) dla Priorytetu: FESL.10.00-Fundusze Europejskie na transformację, Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji) dla Priorytetu: FESL.10.00-Fundusze Europejskie na transformację dla Działania: FESL.10.06-Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii

Beneficjent: BYTOM - MIASTO NA PRAWACH POWIATU

Partner: GMINA RADZIONKÓW

Projekt grantowy: „Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii na terenie Gminy Bytom i Radzionków” w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 Priorytet FESL.10 „Fundusze europejskie na transformację” Działanie FESL.10.06 „Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła” nr FESL.10.06-IZ.01-0337/23.
Numer naboru: FESL.10.06-IZ.01-010/23


Wartość projektu grantowego i źródła finansowania:
1. Planowana całkowita wartość projektu grantowego wynosi 41.441.407,84 zł (słownie: czterdzieści jeden milionów czterysta czterdzieści jeden tysięcy czterysta siedem złotych 84/100).
2. Planowane całkowite wydatki kwalifikowalne projektu grantowego wynoszą 35.521.860,00 zł (słownie: trzydzieści pięć milionów pięćset dwadzieścia jeden tysięcy osiemset sześćdziesiąt złotych 00/100), w tym:
1) finansowanie UE w kwocie nieprzekraczającej 31.570.845,00 zł (słownie: trzydzieści jeden milionów pięćset siedemdziesiąt tysięcy osiemset czterdzieści pięć złotych 00/100);
2) współfinansowanie z krajowych środków budżetu państwa w kwocie nieprzekraczającej 3.552.186,00 zł (słownie: trzy miliony pięćset pięćdziesiąt dwa tysiące sto osiemdziesiąt sześć złotych 00/100);
3) wkład własny w wysokości 398.829,00 zł (słownie: trzysta dziewięćdziesiąt osiem tysięcy osiemset dwadzieścia dziewięć złotych 00/100).
Okres realizacji projektu: 2024-01-01 - 2026-03-31

 

Opis projektu:
Projekt jest odpowiedzią na problemy województwa śląskiego zidentyfikowane w Strategii Rozwoju Województwa Śląskiego „Śląskie 2030” Zielone Śląskie. Wskazano, iż główną przyczyną złej jakości powietrza jest emisja z indywidualnego ogrzewania budynków mieszkalnych, a poprawa jakości powietrza jest kluczowym wyzwaniem dla województwa. Projekt odpowiada na wyzwania stojące przed gminami pełniącymi: funkcje społeczno-gospodarcze, z problemami środowiskowymi, w transformacji górniczej, dla których wyzwaniem jest ukierunkowanie wsparcia na poprawę jakości środowiska.

Niniejszy projekt obejmuje realizację następujących działań na terenie poszczególnych gmin:
1. Gmina Bytom: Projekt obejmuje swym zakresem przewiduje wykonanie w latach 2024-2026 - udzielanie grantów na zakup, dostawę i montaż instalacji OZE wytwarzających energię cieplną i elektryczną na potrzeby socjalno-bytowe oraz magazynowanie energii,w ilości 143 szt. instalacji odnawialnych źródeł energii (zwanych dalej: inwestycji OZE), w budynkach mieszkalnych, zlokalizowanych na terenie Gminy Bytom, w tym:
1) powietrzna pompa ciepła do c.o. oraz c.w.u. (122 szt.);
2) instalacja fotowoltaiczna (136 szt.);
3) magazyn energii elektrycznej (130 szt.);
4) system zarządzania energią (119 szt.),
2. Gmina Radzionków: Projekt obejmuje swym zakresem wykonanie w latach 2024-2026: udzielanie grantów na zakup, dostawę i montaż instalacji OZE wytwarzających energię cieplną i elektryczną
na potrzeby socjalno-bytowe oraz magazynowanie energii, w ilości 119 szt. instalacji odnawialnych źródeł energii (zwanych dalej: inwestycji OZE), w budynkach mieszkalnych, zlokalizowanych na terenie Gminy Radzionków, w tym:
1) powietrzna pompa ciepła do c.o. oraz c.w.u. (86 szt.);
2) instalacja fotowoltaiczna (116 szt.);
3) magazyn energii elektrycznej (119 szt.);
4) system zarządzania energią (110 szt.).

Dodatkowo na terenie Gminy Bytom i Radzionków będzie realizowana kampania edukacyjna, na którą składają się różne działania mające wpływ na kształtowanie postaw proekologicznych wśród mieszkańców oraz działania proekologiczne, które mają istotny wpływ na realizację celów środowiskowych określonych w Europejskim Zielonym Ładzie.
Informacje źródłowe na temat Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 znajdują się na stronie: https://funduszeue.slaskie.pl/

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie 

 

 

Deklaracja dostępności

25 marzec 2025

Deklaracja dostępności

Urząd Miasta Radzionków zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony radzionkow.pl.

  • Data publikacji strony internetowej: 26 luty 2010 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 19 lipiec 2023 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • zamieszczone na stronie pliki w formie PDF nie są dostępne cyfrowo w całości,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 31 marzec 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 24 marzec 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiszowe

  • Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
  • Na stronie można poruszać się także za pomocą klawiatury poprze użycie klawisza tabulacji (Tab).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić doReferat ds. Informatyki — mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 323887132.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie, podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Opis aplikacji mobilnych:

Miasto Radzionków

Aplikacja Mobilna Miasta Radzionków

Miasto Radzionków

 

Eco Harmonogram

Aplikacja Eco Harmonogram Miasta Radzionków

Eco Harmonogram

 

Dostępność architektoniczna

ul. Męczenników Oświęcimia 42, ul. Męczenników Oświęcimia 43, ul. Kużaja 17 i ul. Kużaja 19.

Komórki organizacyjne Urzędu Miasta Radzionków mieszczą się w czterech lokalizacjach: budynek główny Urzędu Miasta przy ul. Męczenników Oświęcimia 42, budynek przy ul. Męczenników Oświęcimia 43, budynki przy ul. Kużaja 17 i ul. Kużaja 19.

Budynek główny Urzędu Miasta Radzionków przy ul. Męczenników Oświęcimia 42 jest obiektem, który posiada bariery architektoniczne utrudniające poruszanie się po nim osobom niepełnosprawnym. W budynku tym znajdują się następujące Wydziały oraz Referaty Urzędu Miasta Radzionków:

Parter

 

  • Referat Podatków i Opłat Lokalnych, w tym kasa,
  • Referat Księgowości i Budżetu Miasta,
  • Urząd Stanu Cywilnego,
  • Referat Spraw Obywatelskich,
  • Wydział Organizacyjny, w tym Biuro Obsługi Klienta.

 

I piętro

 

  • Sekretarz Miasta,
  • Skarbnik Miasta,
  • Sala sesyjna, w której odbywają się obrady Rady Miasta Radzionków,
  • Wydział Organizacyjny, w tym Sekretariat Burmistrza Miasta i Zastępcy Burmistrza Miasta,
  • Referat Gospodarki Nieruchomościami,
  • Radca Prawny.

 

II piętro

 

  • Wydział Organizacyjny, w tym Biuro Rady Miasta,
  • Referat ds. Informatyki,
  • Referat Zagospodarowania Przestrzennego,
  • Wydział Gospodarki Miejskiej i Inwestycji,
  • Referat ds. Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych,
  • Referat Kadr i Płac,
  • Referat Promocji Miasta i Aktywności Społecznej/Pełnomocnik ds. Współpracy Miasta Radzionków z Organizacjami Pozarządowymi,
  • Referat Administracyjny.

 

Na tyłach budynku znajdują się pomieszczenia Referatu Inwestycji, Remontów i Zarządzania Drogami. Przed wejściem do budynku od strony ul. Męczenników Oświęcimia znajduje się dzwonek w celu przywołania pracownika Urzędu Miasta Radzionków – Biura Obsługi Klienta, który będzie asystował osobie niepełnosprawnej w załatwieniu sprawy urzędowej. Zapewniony jest również wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego. Osoba niepełnosprawna może skorzystać z przeznaczonego dla niej miejsca parkingowego znajdującego się przed Urzędem Miasta Radzionków od ul. Męczenników Oświęcimia.

W budynku przy ul. Męczenników Oświęcimia 43 mieści się:

 

  • Komenda Straży Miejskiej.

 

Budynek przy ul. Męczenników Oświęcimia 43 jest obiektem, który posiada bariery architektoniczne utrudniające poruszanie się po nim osobom niepełnosprawnym. W budynku przy ul. Kużaja 19, który należy do Ośrodka Pomocy Społecznej w Radzionkowie, znajdują się:

 

  • Samodzielne stanowisko ds. Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego,
  • Samodzielne stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej/Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

 

Budynek przy ul. Kużaja 19 jest obiektem, który posiada bariery architektoniczne utrudniające poruszanie się po nim osobom niepełnosprawnym.

W budynku przy ul. Kużaja 17, który należy do Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Radzionkowie Sp. z o.o., na parterze znajdują się:

 

  • część Wydziału Ekologii to jest Referat Gospodarowania Odpadami i Spraw Wodno-Ściekowych,
  • Referat ds. Gospodarki Lokalowej.

 

Jest to obiekt umożliwiający bezproblemowy wjazd wózkiem inwalidzkim, na poziomie parteru. Wejście do budynku znajduje się od strony parkingu. Hol oraz korytarze są przestronne i pozwalają na swobodne przemieszczanie się na wózku inwalidzkim. Na parterze tego budynku znajduje się również toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Osoba niepełnosprawna może skorzystać z przeznaczonego dla niej miejsca parkingowego. Zapewniony jest również wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Opis dostępności komunikacyjnej:

Na mocy ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się zwana dalej "osobą uprawnioną" ma prawo do:

  1. załatwienia sprawy przy pomocy osoby przybranej;
    • Prawnym rozwiązaniem wprowadzonym przez ustawę o języku migowym i innych środkach komunikowania się jest możliwość reprezentowania osoby uprawnionej przez osobę przybraną. Może nią być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 rok życia i została wybrana przez osobę uprawnioną. Zadaniem osoby przybranej ma być pomoc w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej. Osoba przybrana nie jest zobowiązana do przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) ani SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych). Z pomocy osoby przybranej osoba uprawniona nie może skorzystać wyłącznie w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej.
  2. kontaktu z urzędem za pośrednictwem narzędzi współczesnej komunikacji, w szczególności poprzez:
    • korzystanie z poczty elektronicznej - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
    • korzystanie z platformy ePUAP - www.epuap.gov.pl,
    • przesyłanie faksów 32 289-07-20.
  3. skorzystanie z usług tłumacza języka migowego albo przeszkolonego pracownika. Osoba uprawniona, która będzie chciała załatwić sprawę w instytucji publicznej może skorzystać z pomocy tłumacza:
    • polskiego języka migowego (PJM),
    • systemu językowo - migowego (SJM),
    • sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN).

Informacja dla osób niedowidzących

Dla osób słabo widzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki na stronie (przyciski funkcyjne w prawym górnym rogu). Istnieje możliwość odsłuchania zamieszczonych informacji na stronie korzystając z przeglądarki Microsoft Edge lub czytników ekranowych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W Urzędzie Miasta Radzionków są zatrudnione dwie osoby przeszkolone w zakresie SJM (kurs elementarny):
  • Joanna Dejas - pracownik Urzędu Stanu Cywilnego tel. 32 388-71-54.
  • Zuzanna Będkowska - pracownik Wydziału Organizacyjnego tel. 32 388-71-35.

Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z usług tłumacza albo przeszkolonego pracownika co najmniej na trzy dni robocze przed zdarzeniem z wyłączeniem sytuacji nagłych. Chęć skorzystania z usługi należy zgłosić w formie pisemnej. Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, która zgłosi chęć skorzystania z tłumacza języka migowego.